De ce ai nevoie de marketing digital în 2021? Studiile arată că în medie o persoană stă aproximativ 272 de minute zilnic pe internet. Dar sunt și persoane care petrec mult mai mult timp atât pe rețele de socializare, cât și pe motoare de căutare. Cu alte cuvinte, odată ce vei începe să beneficiezi de marketing digital, vei fi conectat la locul potrivit și în momentul potrivit. În plus, odată ce vei construi o strategie de marketing digital, îți vei asigura o creștere a vânzărilor, clienții existenți îți vor deveni loiali și vei atrage noi potențiali clienți.
Ce include o strategie de marketing digital în 2021
Cele mai importante aspecte în realizarea unei strategii de marketing digital eficiente sunt site-ul, conținutul acestuia, canalele de social media, dar și elemente de active branding. Când se pune probleme unui marketing digital, se iau în considerare cele două forme ale acestuia, respectiv marketingul online și marketingul offline. Ce înseamnă marketing offline? Atât canale media, precum radio, televiziune cât și reclamă prin telefon. În ceea ce privește marketingul online, acesta cuprinde șapte categorii: optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO), marketingul prin motoarele de căutare (SEM), reclama Pay-per-click (PPC), marketingul de conținut, marketingul pe rețelele de socializare (SMM), marketingul afiliat și marketingul prin email.
Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO)
De ce ai nevoie de o optimizare SEO? Potrivit studiilor de specialitate, orice utilizator de internet atunci când folosește un motor de căutare, utilizează primele cinci rezultate ale căutărilor. De aceea, optimizarea site-ului este absolut necesară dacă vrei să fii prezent în primele cele cinci rezultate, când sunt folosite motoare de căutare precum Google, Yahoo sau MSN. Odată cu SEO va fi îmbunătățit și codul HTML dar și paginile de conținut ale site-ului. Astfel, va fi îmbunătățită poziția de listare a site-ului în principalele motoare de căutare și va fi sporit traficul pe site, ceea ce se concretizează printr-un număr mai mare de clienți. Toate soluțiile oferite de noi sunt personalizate fiecărui client în parte.
Marketingul prin motoarele de căutare (SEM)
La rândul său, marketingul prin intermediul motoarelor de căutare (SEM) oferă o multitudine de oportunități de promovare a unui produs sau serviciu. Vor fi vizate persoanele interesate de site și se va putea folosi publicitatea online pentru a te adresa direct clienților pe care îi ai și îi vei avea. SEM are două componente. E vorba, în primul rând, de promovarea plătită, respectiv anunt uri și reclame plătite către motoarele de căutare dar și de promovarea prin tehnici SEO. Asta înseamnă redactare de blog-uri și articole, link-building, optimizare prin cuvinte, promovare prin social media.
Reclama Pay-per-click (PPC)
Ai fost vreodată atent la reclamele care apar alăturate rezultatelor unor căutări pe Google sau alte motoare de căutare? Acelea sunt reclamele PPC Pay Per Click. De ce ai nevoie de așa ceva? Ți-ai făcut un site extraordinar pentru afacerea ta, cu un design atrăgător, dar nu dă nimeni click pe el? Tot efortul tău a fost zadarnic. Dacă apelezi însă la PPC, vei atrage vizitatori online și astfel vei reuși să îți faci afacerea cât mai cunoscută. Vei avea ocazia să te adresezi direct celor interesați de afacerea ta, vei retargeta vizitatorii anteriori, este foarte ușor de urmărit și, nu în ultimul rând, vei vedea rezultatele la scurt timp după ce ai publicat anunțul. Așadar, dacă vrei cât mai mult trafic, apelează urgent la PPC.
Marketingul de conținut
Ce înseamnă marketing de conținut? O modalitate excelentă prin care vei dezvolta o permanentă relație cu clienții. Pentru că scopul său principal este de a capta atenția clienților tăi prin crearea unui conținut de calitate. Dacă optezi pentru marketing de conținut, îți vei construi relații bune și de lungă durată și bineînțeles, îți vei îmbunătăți strategia de PR. De asemenea, vei consolida imaginea brandului și vei îmbunătăți experiența clienților tăi. Mai mult, îi vei ajuta pe aceștia să obțină informații cu și despre acțiunile tale. Foarte important este faptul că îți ajută brandul să fie cunoscut, în mod organic și, indirect, duce la creșterea vânzărilor. În concluzie, marketingul prin conținut mărește gradul de conștientizare, loialitate și dă valoare brandului tău.
Marketingul pe rețelele de socializare (SMM)
Care este scopul SMM? Transformă un vizitator într-un client, prin intermediul rețelelor de socializare. Dar nu numai atât. Marketingul pe rețelele de socializare are rolul de a crește gradul de recunoaștere al brandului dar și loialitatea consumatorilor faț
ă de brand și ratele de conversie. Odată ce vei interacționa regulat cu clienții tăi, aceștia te vor percepe ca pe o persoană serioasă și de încredere și produsele tale vor începe să fie lăudate. Odată ce va fi mai mult conținut de calitate pe social media, va fi mai mare traficul imbound. De asemenea, vor fi reduse costurile de marketing și vei urca în pozițiile bune pe motoarele de căutare. Nu în ultimul rând, vei ști tot ce ai nevoie despre interesele consumatorilor și comportamentul lor.
Marketingul afiliat
O metodă ieftină și eficientă de a aduce vânzări este marketingul afiliat. Iar când vrei să-ți lansezi afacerea în mediul online și ai făcut un magazin online, ai nevoie urgentă de marketing afiliat. Ce avantaje îți aduce marketingul afiliat? Vei forma o bază de date reală cu clienții și îi vei fideliza. De asemenea, va fi formată o comunitate puternică în jurul brandului și vei gestiona relația cu afiliații ori de câte ori vrei, având posibilități de colaborare nelimitate. Vei putea controla atât ceea ce vrei să promovezi, dar și cum vrei să faci asta și pentru cât timp. Foarte important este faptul că vei începe să cunoști publicul țintă și va avea loc o monetizare rapidă a traficului.
Marketingul prin email
Ce poate face marketingul prin email pentru afacerea ta? Va crea o bază de date cu accese de email, va aduce mai mult trafic și va genera vânzări cu ajutorul campaniilor de email marketing și va îmbunătăți performanța campaniilor de marketing. Totodată, marketingul prin email mai face un lucru senzațional: te ajută ca brandul tău să ajungă direct în inbox-urile consumatorilor.
Acum esti pregatit pentru marketing digital in 2021.