fbpx

Ce este SEO și de ce este necesar pentru site-ul tau?

optimizare seo

Cuprins Articol

Te-ai întrebat vreodată, atunci când cauți o informație pe internet (pe Google sau alte motoare de căutare), cum reușește acesta să îți găsească exact informațiile de care ai nevoie? Care sunt criteriile după care motoarele de căutare îți recomandă anumite site-uri și le clasează pe celelalte la sfârșitul cozii?

Răspunsul este optimizarea SEO, cea care te va ajuta și pe tine să îți clasezi site-ul printre primele rezultate atunci când un utilizator caută o informație în domeniul tău.

Ca să înțelegi mai bine despre ce este vorba, ai aici un exemplu:

Utilizatorul a căutat „încălțăminte sport”, iar Google i-a oferit mai multe rezultate relevante.

Află aici cum poți ajuta și tu motoarele de căutare să îți claseze site-ul printre primele rezultate în urma unei căutări.

Ce înseamnă optimizare SEO?

SEO este acronimul pentru Search Engine Optimization adică Optimizare Pentru Motoarele de Căutare (Google, Safari, Bing etc.).

SEO este un instrument de marketing online prin care se modifică sau se editează conținutul site-ului (text, imagini, adrese URL etc.) astfel încât să fie considerat relevant pentru Google.

Acest lucru se numește optimizare SEO. 

Ce presupune optimizarea SEO și cum se realizează?

Atunci când adaugi conținut nou pe site, SEO îți va recomanda o serie de acțiuni pe care trebuie să le aplici textului pentru a fi cât mai valoros și relevant.

Acestea pot fi:

  1. Cuvinte cheie potrivite 

Primul pas în optimizarea unui text cu ajutorul SEO este găsirea cuvintelor cheie potrivite. Ce sunt aceste cuvinte cheie?

Folosind un keyword planner precum cel de la Google Ads, vei găsi unul sau mai multe cuvinte în jurul căruia să îți construiești textul. Astfel, ajuți motoarele de căutare să înțeleagă exact subiectul articolului tău.

De exemplu, dacă domeniul tău de activitate este vânzarea de mobilă și vrei să adaugi un articol cu subiectul „Mobilă de bucătărie”, keyword planner-ul îți va da idei de cuvinte exact în forma căutată de utilizatori.

De asemenea, este importantă și densitatea cuvintelor cheie în textul compus, pentru o optimizare SEO corespunzătoare, recomandat este să folosiți o rație de 2 mențiuni la 100 de cuvinte. 

  • Legături interne

Pentru ca utilizatorul să petreacă mai mult timp pe site-ul tău, poți insera link-uri către alte articole sau pagini din site. Într-un final, s-ar putea ca acestea să îl conducă spre contact sau spre achiziționarea produselor sau serviciilor tale.

  •  Legături externe (backlinks)

Atunci când un alt site inserează un link către site-ul tău în articolele sale, sau tu faci acest lucru pentru alt site, Google va privi acest lucru ca un „vot de încredere” din partea celorlalți și îți va poziționa site-ul mai sus în rezultate. Mulți experți SEO sunt de părere că aceste link-uri externe sunt cel mai important factor în optimizarea SEO.

  • Lungimea textului

Chiar și numărul de cuvinte contează pentru SEO. Acesta trebuie să aibă în general un număr de minim 600 de cuvinte.

  • Descrierea meta

Descrierea meta este descrierea scurtă ce apare sub titlul principal și care trebuie să rezume conținutul paginii astfel încât să convingă utilizatorul că pagina pe care urmează să o acceseze este exact ceea ce caută.

  • Imagini

Cu toții știm că atunci când ne lovim de un text lung și monoton, oricât ar fi de interesant și util, nu vom avea răbdarea să îl parcurgem pâna la capăt. Imaginile sunt unul dintre trucurile care fac articolele mai interesante și mai ușor de parcurs. Și acestea trebuie optimizate pentru SEO prin introducerea cuvintelor cheie în titlul imaginii și folosirea atributului alt. De asemenea, acestea trebuie compresate pentru a-i micșora dimensiunea și pentru a ajuta website-ul să se încarce mai rapid.

Pe lângă aceste atribute pe care trebuie să le țineți minte, mai sunt anumite elemente de optimizare web server.

  • Reducerea numărului de pluginuri

Pluginurile sunt componente comune ale fiecărui site web. Acestea adaugă caracteristici specifice sugerate de terți. Din păcate, cu cât sunt instalate mai multe pluginuri, cu atât sunt necesare mai multe resurse pentru a le rula. Ca urmare, site-ul web funcționează mai lent și pot apărea și probleme de securitate. Pe măsură ce trece timpul, numărul de pluginuri crește, în timp ce unele dintre ele ar putea să nu mai fie folosite. Îți recomandăm să verifici toate pluginurile pe care le-ai instalat și să le ștergi pe cele inutile. 

  • Minimizați numărul de fișiere JavaScript și CSS

Dacă site-ul web conține o mulțime de fișiere JavaScript și CSS, aceasta duce la un număr mare de solicitări HTTP atunci când vizitatorii site-ului doresc să acceseze anumite fișiere. Aceste solicitări sunt tratate individual de browserul vizitatorului și încetinesc funcționarea site-ului. Dacă reduci numărul de fișiere JavaScript și CSS, acest lucru va accelera, fără îndoială, site-ul. Este indicat, pentru optimizarea SEO, să ai câte un document pentru mobile atât și pentru desktop. Acest lucru va reduce numărul total de solicitări HTTP. 

  • Utilizați memoria cache a site-ului web

În cazul în care există o mulțime de utilizatori care accesează pagina la un moment dat, serverele funcționează lent și au nevoie de mai mult timp pentru a livra pagina web fiecărui utilizator. Memorarea în cache este procesul de stocare a versiunii curente a site-ului pe găzduire și de prezentare a acestei versiuni până când site-ul este actualizat. Aceasta înseamnă că pagina web nu se redă mereu și din nou pentru fiecare utilizator. Pagina web stocată în cache nu trebuie să trimită solicitări de bază de date de fiecare dată.

Abordările privind memorarea în cache a site-ului depind de platforma pe care este dezvoltat site-ul. Pentru WordPress, de exemplu, poți utiliza următoarele plugin-uri: W3 Total Cache sau W3 Super Cache. Dacă utilizezi VPS sau un server dedicat, poți configura și memorarea în cache în setările generale. În cazul serverului partajat, stocarea în cache a site-ului web nu este de obicei disponibilă.

  • Optimizarea bazei de date în CMS

Optimizarea bazei de date este o modalitate eficientă de a crește performanța și pentru a spori optimizarea SEO. Dacă utilizezi un sistem de management al conținutului (CMS) dotat cu plugin-uri complexe, dimensiunea bazei de date crește și site-ul funcționează mai lent. 

De exemplu, CMS-ul WordPress stochează comentarii, postări pe blog și alte informații care ocupă mult spațiu de stocare a datelor. Fiecare CMS necesită propriile măsuri de optimizare și are, de asemenea, o serie de plugin-uri specifice. Pentru WordPress, de exemplu, poți lua în considerare WP-Optimize. 

optimizare seo

Care este diferența dintre SEO și SEM?

SEM este acronimul pentru Search Engine Marketing.

SEM are două componente:

  • SEO (Search Engine Optimization) – sau optimizare SEO prin care se îmbunătățește conținutul site-ului și prin care se crește, în timp, vizibilitatea site-ului (prin link-uri inserate, cuvinte cheie, imagini, conținut util și de calitate).
  • SEA (Search Engine Advertising) – prin care se crează campanii plătite de anunțuri pe Google (sau alte motoare de căutare), în general prin tehnica PPC (pay-per-click) prin care va trebui să plătești o sumă de bani pentru fiecare click pe anunțul tău. 

Ce să alegi dintre SEO și SEA?

Recomandarea noastră este ca cele două să fie folosite împreună.

  • Cu optimizare SEO crești calitatea site-ului pe termen lung.

Odată ce ai făcut aceste acțiuni de optimizare site cu ajutorul SEO, acestea vor rămâne pentru totdeauna.

  • Cu ajutorul anunțurilor plătite reușești să ajungi repede în top, însă este o optimizare pe termen scurt, care nu va dura în timp dacă site-ul nu este și optimizat SEO.

Dacă tocmai ai deschis un site sau urmează să îl deschizi, ai nevoie de SEA, pentru a deveni popular rapid.

SEO va da încredere și va menține vizitatorii pe site după ce ai reușit să îi câștigi.

Cât costă SEO și SEA?

Pentru că SEO înseamnă doar modificarea conținutului site-ului sau adăugarea de conținut nou mai relevant, este gratuit.

Pentru SEA, sau anunțurile plătite, vei plăti o suma licitată pentru fiecare click pe anunțul tău.

Cât costă aceste servicii SEO?

Prețul pentru optimizare SEO poate varia în funcție de agenția de marketing aleasă și de nevoile site-ului tău.

Ai nevoie de optimizare SEO pentru un site nou?

Specialiștii SEO cu care vei colabora se vor ocupa de întreg conținutul noului site (content writing, SEO, anunțuri plătite).

Ai un site care are nevoie de modificări pentru a fi optimizat SEO?

Specialiștii în optimizare SEO vor face modificările necesare fiecărui articol sau pagină pentru a crește calitatea și vizibilitatea site-ului tău în căutările pe browser

La Highest Media avem toate serviciile de digital marketing care să te ajute pe tine să îți crești site-ul și să fi mai vizibil.

Aruncă o privire peste serviciul SEO. Auditul SEO este gratuit!

Ce este optimizarea SEO on-page?

Pentru a înțelege mai bine ce este optimizarea SEO, trebuie să știi că toate elementele prezentate la „Ce presupune optimizarea SEO” trebuie urmărite pentru a avea un punctaj SEO cât mai mare.

Punctajul SEO arată valoarea optimizată aplicată unui articol sau pagini și poate fi procentuală sau indicată prin „conținut bun” „conținut ok” „conținut slab”.

Optimizarea on-page face referire la toate modificările aduse unui text cât și la optimizarea codului HTML care trebuie să conțină cuvântul cheie ales.

optimizare seo

Ce este optimizarea off-page?

Optimizarea SEO off-page face referire la recomandările date de alte site-uri către al tău.

Un site poate introduce link-uri în articolele lui către site-ul tău prin care să le recomande cititorilor săi produsele sau serviciile tale. Cum am mai spus, Google vede acest lucru ca un „vot de încredere” din partea celorlalți, și cu cât ai mai multe voturi, cu atât vei crește mai mult în ranking.

Dacă ai mai multe site-uri, poți face acest lucru între site-urile tale, pentru a le crește reciproc.

Cel mai bun exemplu pentru a înțelege cum se face SEO și de ce este atât de util

Textul pe care tocmai îl citești a fost optimizat SEO.

Nu ți-ai dat seama?

Uite ce am făcut:

Am ales cuvinte cheie relevante, precum „optimizare SEO”, „ce este SEO”, „servicii SEO”, în jurul cărora am construit textul. Acest lucru se numește SEO copywriting.

Ți-am oferit informații utile și relevante pentru tine și am întărit SEO cu ajutorul link-urilor inserate, a imaginilor și a altor elemente ce țin de SEO.

Dacă articolul nostru a fost găsit în urma căutărilor pe Google, avem un SEO bine structurat.

Content/copywriting + SEO

Chiar dacă SEO este extrem de util pentru a câștiga mai mulți clienți sau vizitatori pe site, cel mai important pas în câștigarea interesului acestora este conținutul de calitate.

Aici trebuie să ți cont de faptul că utilizatorii caută informații concrete, clare și relevante pentru căutările lor. 

Dacă doar forțezi SEO să îți ofere un punctaj maxim și nu ai un conținut relevant pentru utilizator, acest lucru s-ar putea să te descalifice și să facă Google să îți ia poziția din rezultatele din căutări.

Conținutul site-ului tău trebuie să fie autentic, necopiat de pe alte site-uri pentru a reuși să urci și să îți menții poziția. Pentru asta ai nevoie de un content writer sau copywriter.

Cine are nevoie de optimizare SEO?

Practic, toate site-urile care vor să apară cât mai sus în rezultatele din căutările utilizatorilor.

Un site de calitate și care este ușor de găsit îți va aduce mai mulți clienți, cititori, vizitatori pe site. Faptul că activitatea companiilor se mută tot mai mult în online, crește și concurența, iar fără un site bine structurat și optimizat, vei pierde în fața acestora.

În cât timp vei vedea rezultatele în cazul SEO și SEA?

Pentru SEA este simplu. Din momentul în care pornești campania de publicitate, anunțul tău va apărea printre primele rezultate.

În cazul SEO, rezultatele vor fi vizibile după un timp mai îndelungat, datorită concurenței. Rezultatele SEO pot veni în minim o lună sau pot ajunge până la un an sau mai mult. Rezultatele depind de vechimea site-ului, de numărul de postări, de backlinks.

Prin optimizare SEO îți ajuți website-ul să ajungă în primele pagini ale căutărilor Google prin creștere organică, unde poziția ta se va implementa. Față de promovare unde vei fi în față până când vei înceta să finanțezi. 

Articole de interes:
Solicită ofertă personalizată
Completează formularul de cerere de ofertă și unul dintre membrii echipei noastre te va contacta în cel mai scurt timp posibil pentru a discuta despre nevoile și obiectivele tale