fbpx

Designul de ambalaj, de la identitatea brandului la utilizarea produsului

design de ambalaj

Cuprins Articol

Proiectarea ambalajelor pentru un produs nou poate fi un proces dificil dacă este lăsat prea târziu. Ambalajul, în general, trebuie să fie funcțional și să vă păstreze produsul în siguranță, dar trebuie și să arate bine.

Este necesar să arate bine, deoarece la raft el este cel ce va atrage atenția consumatorului, iar ambalajul produsului trebuie să iasă în evidență față de competitori și să iasă câștigător în lupta pentru coșul de cumpărături.

De ce este atât de important designul de ambalaj pentru produse?

Când vine vorba de identitatea vizuală a brandului, consistența contează, de la designul site-ului dvs. și paginile de rețele sociale până la cărțile de vizită. Consecvența este ceea ce vă ajută să vă consolidați identitatea de brand. Ca atare, este important ca publicul să vă recunoască marca din designul ambalajului produselor dumneavoastră. Dacă ambalajul este în concordanță cu marca, oamenii care sunt deja familiarizați cu aceasta îl vor identifica imediat. Acest lucru face mai ușor să ieșiți în evidență din mulțime. 

Designul de ambalaj este unul dintre cele mai importante elemente într-o lansare de succes a unui produs (sau relansare). Dar sunt atât de multe lucruri la care să vă gândiți atunci când proiectați un ambalaj – designul trebuie să funcționeze. Trebuie să protejeze ceea ce este înăuntru. Trebuie să permită depozitarea și distribuirea ușoară. Trebuie să afișeze informații despre ceea ce este și să atragă atenția asupra lui pe un raft plin de produse concurente.

Mai jos sunt câteva dintre proiectele noastre la care am lucrat. Vom explica ideea și conceptul din spatele fiecărui design, dar și procesul de creare. 

Cine este clientul? 

Arde.ro este un distribuitor de produse din lemn, în special combustibil. Cu peste 8 ani experiență, se remarcă ca distribuitor a multor restaurante din Bucuresti, dar și în restul țării. Acesta a luat naștere din dorința de a oferi produse de calitate și servicii profesionale consumatorilor.

Datorită gamei extinse de produse, aceștia au avut nevoie de variații în designul de ambalaj, dar totodată să arate o unitate, toate produsele să ducă la același distribuitor. În consecință am produs designuri pentru ambalaje în funcție de container, dimensiuni, limbi utilizate, materiale și altele. 

design de ambalajCutie pentru brichete de aprins focul

În acest tip de design clientul a venit cu brief unde se specifica dimensiunile pachetului și materialul din care era confecționat. Mai departe, noi am adus la viață ambalajul pe care îl vedeți mai jos. 

Prima dată ne-am gândit la branding și am extras principalele culori pe care le vom folosi în design. Având în vedere domeniul de activitate și logo-ul deja existent, am optat pentru game de culori precum negru, roșu, portocaliu și galben, culori ce aduc aminte de foc. Din branding mai fac parte și logoul brandului, logoul și sloganul distribuitorului, expuse pe partea laterală a ambalajului. 

Pentru a da o înfățișare mai dinamică, am ales drept imagine de fundal pentru față un gradient de la culoarea neagră la un close shot al unei flăcări, având în vedere că majoritatea altor branduri foloseau o simplă culoare pe toată dimensiunea cutiei. 

Poziționarea logoului în partea stângă sus este strategică, deoarece consumatorii încep cititul din partea stângă, mai apoi scandând toată pagina, astfel, logoul brandului va fi primul lucru văzut de public, fapt ce ajută la vizibilitatea de brand. Un alt element este poziția în partea de sus. De obicei, consumatorii tind să vadă brandurile cu sigle în partea de sus a ambalajului produselor lor ca fiind mai puternice decât mărcile cu sigle în partea de jos a ambalajului.

Pentru o scanare mai rapidă, am folosit iconuri pentru modurile în care poate fi folosit produsul. Astfel, consumatorul va ști în câteva secunde rolul produsului, fără a fi nevoie să citească pe prima fațetă, ulterior, dacă acesta dorește detalii, se găsesc pe verso. Consumatorii preferă imagini și animații pe ambalaje, în special pe prima pagină, în detrimentul blocurilor de text. 

A fost adăugată și o poza cu produsul, pentru un element anticipant, consumatorul știe la ce să se aștepte când deschide ambalajul produsului. 

În partea din spate, am ales un fundal negru simplu, unde să fie lizibil textul în limba română și engleză cu descrierea și specificațiile produsului împreună cu atențiile în privința utilizării produsului. 

design de ambalajDesign de ambalaj pentru sac de hârtie pentru cărbune de grătar

În privința acestui tip de ambalaj am întâmpinat o provocare în plus: produsul era comercializat în diferite cantități (2,5 kg, 3kg și 5 kg). Deci, designul de ambalaj trebuia să fie unul unitar, ce poate fi redimensionat pentru oricare dintre cantități, fără a pierde din calitate sau a fi nevoie de înlocuirea designului pentru fiecare. 

Brandingul, la fel ca la cutia de aprinzătoare de foc, a constat în logoul brandului și al distribuitorului plus paleta cromatică ale acestora. Pentru un plus de dimensionalitate, numele distribuitorului a fost plasat în partea stângă a ambalajului și se întinde și pe partea laterală. 

Pe partea din față a ambalajului se află logoul brandului, împreună cu numele acestuia, plasate în partea din stânga, mai central, pentru același motiv ca la ambalajul precedent. Acestea nu s-au așezat foarte sus în design deoarece sacul este menit să fie desfăcut în acea parte, așa încât nu puteam risca să fie și aceste elemente rupte din ambalaj. Mai jos se află denumirea produsului și ce conține acesta, respectiv tipurile de lemn folosite în fabricarea cărbunelui pentru grătar. 

Deoarece consumatorii caută mereu produse naturale, fără aditivi și ce nu reprezintă un risc pentru sănătate, am optat pentru un element tip ștampilă cu standardul 100% natural și calitate garantată. 

Pe părțile laterale se găsesc instrucțiunile de utilizare și caracteristicile produsului în limba română, respectiv engleză. 

Astfel, acest design de ambalaj a fost conceput și utilizat pentru diferite dimensiuni, fără a-i diminua calitatea sau designul general. 

design de ambalajSac de brichete cărbune tip ou 

Dacă în celelalte ambalaje era ideea de complementare, în cazul de față este despre simetrie. Logoul brandului este plasat central, în partea superioară a ambalajului, iar mai jos se află denumirea produsului. Acest aspect este plăcut vizual și ușor de observat. 

De asemena, culorile folosite, tot din spectrul focului și a brandului, sunt mai intense, pentru a capta atenția. Avem portocaliu pentru fundal, cu benzi negre pentru a plasa scrisul și logoul, iar accentele din text sunt cu roșu, pentru o scanare rapidă. Ambalajul mai prezintă și o imagine cu produsul în folosință, mai exact brichetele cărbune aprinse, ce creează un aspect coeziv cu restul designului.

Etichetele pentru produs natural și calitate superioară sunt și ele implementate, de această dată cu alb pentru a crea un contrast cu fundalul negru și de a fi lizibile consumatorilor.

Pe lateral, la fel ca în cazul celorlalte produse, sunt amplasate instrucțiunile și caracteristicile produsului în limba română și engleză. 

Datorită cantității mici (2,5 kg) a fost introdusă în design și o toartă pentru manipularea mai ușoară a produsului în magazin, dar și acasă.  

design de ambalajDesign de ambalaj pentru pungă de plastic cu peleți din rumeguș

Un tip diferit de ambalaj creat pentru acest client este sacul de plastic de peleți din rumeguș. Designul, în mare parte, este transparent, se poate observa produsul din interiorul ambalajului. Culorile folosite sunt negru și verde, ceea ce duc cu gândul la pădure și lemn, materie primă pentru acest tip de combustibil, dar și spre elementul ecologic în utilizarea acestora. 

În partea de sus central se regăsește numele brandului și sloganul acestuia, în limba engleză. Iar logoul este poziționat central și la mijlocul ambalajului pentru a fi ușor de vizualizat și memorat. 

Designul este minimalist, nu sunt foarte multe elemente care să încarce ambalajul, mai sunt prezente datele tehnice cu privire la peleți, date despre originea acestora și ștampile pentru calitate. Părțile laterale cuprind numele brandului împreună cu logoul, pe fundalul verde.

Acest tip de ambalaj este perfect deoarece este ușor de depozitat, nu absoarbe umiditate și este mai rezistent. 

Informații despre client 

Onefood este un distribuitor de produse alimentare cu aromă orientală și mediteraneană, ce sunt împărtășite cu marii consumatori de pe piață. Astfel, a devenit principalul distribuitor de încredere pentru marile lanțuri de restaurante renumite la nivel local sau național pentru produse precum ulei de floarea soarelui, năut, orez și altele. 

După cum puteți observa, acest client are o gamă foarte largă de produse și, în consecință, de ambalaje. Acestea variază în funcție de dimensiuni, forma produsului și altele. Noi am extras câteva dintre designurile create pentru aceștia. 

design de ambalajDesign de ambalaj sac din pânză pentru orez

Orezul este, de obicei, un aliment ce se găsește în pungi din plastic sigilate, dar în cazul de față pentru siguranță și întrebuințare, s-a optat pentru sacul de pânză, cu închidere prin fermoar. 

Brandingul pentru client a fost clar din logo, culoarea roșu maroon și auriu, ce este prezent pe toată dimensiunea ambalajului. Astfel, fundalul ales este culoarea roșie, cu elemente aurii (ștampile și elemente de decor) și textul alb. 

Și aici avem simetrie în ambalaj, toate elementele sunt centrate, de la logo, la scris și poza cu produsul. Se poate observa că sunt două limbi folosite pe prima față, mai precis limba engleză și limba arabă. Sunt prezente ștampilele pentru calitate, țara de proveniență și caracteristicile bobului de orez. 

Fiind un ambalaj opac, s-a afișat o poza cu produsul pentru ca publicul să știe și vizual ce se află în pachet, nu doar descrierea verbală a acestuia. Și acest ambalaj a fost conceput pentru a putea fi redimensionat pentru cantitățile disponibile (1kg, 5kg, 10kg), fără a fi nevoie de conceperea unui alt design de la zero. Astfel, toate ambalajele arată la fel, singura diferență fiind mărimea și cantitatea inscripționată pe ambalaj.  

Pe partea din spate a ambalajului se află valorile nutriționale, alte detalii despre produs și date tehnice. 

design de ambalajCutie de carton pentru ulei de gătit 

Încă o categorie de design de ambalaj mai puțin folosit este uleiul de gătit învelit în cutie de carton, acest lucru se datorează cantității mari de produs – 10L. 

Culorile predominant folosite sunt negru, galben și roșu, iar designul este unul minimalist. Pentru fațetele principale, acestea cuprind doar un element grafic de floarea-soarelui, pentru ca utilizatorii să aibă în prim-plan proveniența produsului, fără a fi nevoie să citească.  

Este amintit în partea stângă sus, brandul produsului, mai apoi denumirea acestuia, toate pe o bandă de culoare roșie pentru a ieși mai ușor în evidență datele principale. Mai jos se află și o ștampilă cu scopul principal al produsului. 

Pe partea stângă lateral, se află datele tehnice, valorile nutriționale, ingredientele și descrierea produsului. Iar în partea de sus sunt afișate principalele caracteristici ce i-ar putea interesa pe consumatori în legătură cu produsul, găsite în limba română și engleză. Acest lucru este mai facil pentru public, deoarece le oferă informația mai ușor, fără a fi nevoie să citească în tot blocul de text. 

Pe fațeta dreaptă în lateral este regăsit modul în care se folosește produsul, instrucțiunile de utilizare în ceea ce privește deschiderea ambalajului. Aceste instrucțiuni sunt în format grafic, pentru o mai ușoară vizualizare, dar și sub formă text, pentru mai multe detalii. Din nou, sunt traduse în limba română și engleză. Iar la baza acestora se află atențiile cu privință la utilizarea produsului și a ambalajului. 

design de ambalajPungă de linte și bulgur 

Un alt tip de design de ambalaj creat de noi este modelul pe pungă de plastic. Acest model este folosit pentru mai multe tipuri de produse, cum ar fi lintea sau bulgur. Brandingul este la fel ca în cazul orezului, și constă în logoul brandului și culorile specifice: roșu și auriu. 

Elementele de pe față sunt centrate în poziție de mijloc, logoul și denumirea produsului, regăsite și în limba arabă. Nu a mai fost nevoie de o poză cu produsul în acest tip de ambalaj, deoarece punga este transparentă, astfel se poate vedea ce conține, lucru inaccesibil la orez. Pe partea laterală se găsesc logoul și cantitatea produsului, iar pe spate se află valorile nutriționale și descrierea produsului. 

În partea de sus a produsului se află o bandă opacă roșie, cu elemente aurii ce amintesc de Orient, având în vedere locul de proveniență și utilizarea produsului. Este un lucru ce întregește conceptul de brand și mâncare orientală.

design de ambalajDesign de eticheta pentru sticla de ulei

Pentru această etichetă totul a început cu imaginea de fundal ce prezintă un câmp de floarea-soarelui și un prim-plan a acestui tip de floare, ceea ce arată din start originea produsului. Acesta se întinde pe toată lungimea etichetei, pentru a nu exista zone goale sau discrepante. 

Fiind vorba de o etichetă ce va înconjura un recipient cilindric au fost câteva elemente de care a trebuit să ținem cont în designul de ambalaj. Unul din ele este așezarea textului și a iconurilor într-o poziție mai verticală, decât orizontală, astfel acestea se desfășoară mai mult pe lățime decât lungime. Un alt element este spațiul liber de la extremități, unde se va lipi eticheta pe produs. 

Central se găsește denumire brandului și a produsului, de culoare neagră, pentru elemente de branding, dar și lizibilitate. În partea stângă sunt expuse metodele de utilizare a produsului sub formă de iconuri și cu text în partea inferioară, iar mai spre extremitate este descrierea produsului, valorile energetice și alte caracteristici. În partea din stânga se găsesc date despre distribuitor și ștampile tehnice.   

În cadrul serviciului de design de ambalaj de la Highest Media am reușit să ne mărim portofoliul cu diverse tipuri de ambalaje, de la cutii, la pungi de plastic, saci de pânză și hârtie la etichete pentru sticle. Clienții noștri au fost întotdeauna mulțumiți cu produsul final, iar acest lucru s-a văzut și în coșurile de cumpărături ale consumatorilor, fie în mediul digital, fie fizic. 

Un design de ambalaj atractiv și bine gândit va fi vedeta raftului de produse. Gândiți-vă câte produse asemănătoare se găsesc pe piață, cum poți să ieși în evidență? Simplu, printr-un ambalaj ce nu lasă de dorit. 

Articole de interes:
Solicită ofertă personalizată
Completează formularul de cerere de ofertă și unul dintre membrii echipei noastre te va contacta în cel mai scurt timp posibil pentru a discuta despre nevoile și obiectivele tale