Instagram este o platformă de socializare în continuă expansiune, ce are zilnic milioane de utilizatori. Brandurile pot profita de acest fapt prin promovarea în acest mediu pentru a atinge un număr mai mare de potențiali consumatori. Instagram Marketing este o formă de Social Media Marketing axată exclusiv pe promovarea pe Instagram a brandului.
Accesul la un public vast, care interacționează activ cu mărcile și dorește să cumpere de la acestea, este un avantaj principal al acestei platforme. În cele ce urmează vom vorbi despre promovarea pe rețeaua de socializare Instagram.
Ce sunt reclamele Instagram?
Reclamele Instagram sunt postări pentru care companiile pot plăti pentru a le difuza utilizatorilor de pe platformă.
Similar cu reclamele Facebook, reclamele Instagram apar în întreaga aplicație, inclusiv în feed-urile utilizatorilor, Povești și pagina de Explorare. Ele arată similar cu postările normale, dar conțin întotdeauna o etichetă „Sponsorizat” pentru a indica faptul că sunt o reclamă. În plus, au și funcții suplimentare cum ar fi link-uri, cataloage de produse etc.
Cum să promovezi pe Instragram?
- Deschideți Facebook Ad Manager – nu există un Ad Manager specific pentru Instagram; Reclamele Instagram sunt gestionate prin interfața de utilizare Facebook Ads.
- Setați-vă obiectivele de marketing – ce obiectiv are campania dvs? (Vizibilitatea mărcii, Impact, Trafic, Interacțiuni, Instalări de aplicație, Conversie).
- Setarea bugetului și a perioadei de desfășurare – veți alege cât doriți să cheltuiți și cât timp va rula campania dvs.
- Setarea audienței – definirea publicului țintă (vârstă, gen, localizare, interese sau alte detalii).
- Selectați plasarea reclamei – puteți lăsa plasarea automată (anunțurile vor fi afișate publicului dvs. oriunde este probabil ca acesta să aibă cele mai bune performanțe) sau selecta manual mediile în care vor apărea reclamele (Facebook sau Instagram).
- Crearea reclamei – aici puteți selecta tipul de reclamă dorit, alegerea fotografiei/videoclipului, adăugarea link-ului extern.
Cele mai bune practici pentru Reclamele Instagram
- Targetarea audienței – pentru ca o promovare să fie de succes trebuie să vă cunoașteți audiența foarte bine, cine sunt, ce își doresc de la companie și cu ce puteți să îi ajutați.
- Folosește hashtag-uri – acestea te ajută în prezentarea postării în urma căutărilor.
- Postarea la ore optime – timpul la care postați este foarte important pe Instagram, puteți afla statistic ce zile și ore sunt optime pentru distribuirea conținutului.
- Postarea de fotografii de calitate – Instagram este o platformă predominant vizuală, promovarea fotografiilor calitative va atrage mai mulți consumatori.
Cât costă o promovare Instagram?
Costul promovării pe Instagram poate diferenția în funcție de anumiți factori, nu există un preț de referință. Acești factori includ:
- Mediul de plasare al reclamei;
- Targetarea audienței;
- Momentul din an ales;
- Competitivitatea industriei.
Instrumentul de analiză Instagram vă permite să măsurați performanța anunțurilor. Puteți urmări impactul, cheltuielile totale ale campaniei, numărul de achiziții și conversiile.
Marketing-ul pe Instagram poate oferi rezultate remarcabile în ceea ce privește vizibilitatea brandului, loializarea clienților, cooptarea potențialilor clienți, dar și conversia în achiziții. Dacă aveți nevoie de ajutor în promovarea Instagram, agenția noastră specializată în Social Media Marketing vă stă la dispoziție cu experți și strategii profesioniste.