Un logo este un vector de identitate grafică și își are locul într-o strategie de comunicare a unei companii. Este vorba despre semnătura unei firme. De aceea este foarte important în creare logo să existe o armonie între culori și forme referitoare la universul logourilor.
Care este scopul unui logo?
Rolul principal al unui logo este de a identifica. Identificarea este ceea ce contează cu adevărat.
Tendințele vin și pleacă, instrumentele și tehnicile de proiectare vor evolua, ceea ce percepem ca este un logo se poate chiar schimba drastic în timp, dar pentru totdeauna cel mai important obiectiv al unui logo va rămâne întotdeauna acesta – acela de a identifica persoana, produsul, afacerea sau serviciul pentru care îl proiectați.
Aceasta înseamnă că, în calitate de designer (sau proprietar de afaceri), înainte de a lucra la orice idee, trebuie să înțelegeți pe deplin mediul în care va fi văzut logo-ul. Cine sunt concurenții mărcilor și cum arată? Ce culori și simboluri sunt deja deținute de concurența consacrată? Cum putem diferenția logo-ul astfel încât afacerea să iasă în evidență din mulțime?
Crearea unui logo este un instrument strategic – nu este artă
Crearea de logo nu este artă – prea mulți oameni le confundă cu artă, deoarece logo-urile sunt un obiect vizual.
Rolul experților noștri în design nu este de a proiecta un lucru frumos și nici de a proiecta ceva care ne place nouă sau clientului privind aspectul, ci, în schimb, designul logoului trebuie tratat ca un instrument strategic de afaceri care va permite unei companii să fie identificată în lumea vastă în care trăim. Desigur, un logo poate arăta în continuare bine, dar acesta ar trebui să fie un factor secundar atunci când proiectăm un logo. Identificarea este pe primul loc. De aceea vă punem la dispoziție o echipă de persoane cu expertiză în creare logo pentru diverse domenii.
Un design de logo nu are nevoie de semnificații ascunse
Designerii își propun adesea să umple un logo plin de sens de la început, cu toate acestea, acest lucru nu este necesar – accentul ar trebui să fie pe identificare. Orice semnificație sau asociere va veni cu timpul prin interacțiunea cu logoul.
Un nou logo este un vas gol, iar din prima zi nu are nicio semnificație pentru privitori, chiar dacă a fost adăugat intenționat. Odată cu timpul, sensul va fi adăugat prin marketingul continuu și interacțiunile pe care clienții le au cu brandul.
De ce contează siglele pentru orice brand?
- Ele sunt fața unei afaceri, a unui produs sau a unui serviciu;
- Stabiliți recunoașterea instantanee a mărcii;
- Designul logoului ne influențează deciziile;
- Creați o primă impresie bună;
- Comunicați valorile mărcii și semnificația suplimentară.
Un logo în sine este un element grafic care reprezintă marca, în timp ce un brand este o combinație a tuturor aspectelor tangibile și intangibile care reprezintă organizația. Fără brand, logoul nu ar avea un sens real, ar fi pur și simplu un element grafic și invers.
Atunci când sunt combinate, un logo bine conceput și o strategie de branding eficientă ajută organizațiile să ajungă la publicul lor într-un mod eficient, dar și să creeze un brand rezistent, lider în industrie. Clienții noștri se bucură de o experiență completă când apelează la serviciile noastre de creare logo, tratând holistic fiecare aspect la companiei.