fbpx

Cele 4 tipuri de design de ambalaj de la care să te inspiri

design de ambalaj

Cuprins Articol

Designul grafic joacă un rol crucial în succesul designului ambalajului unui produs. Este arta de a crea conținut vizual pentru a comunica un mesaj, iar în cazul designului ambalajului, acesta este folosit pentru a influența comportamentul consumatorului.

Un ambalaj bine conceput poate face ca un produs să iasă în evidență pe rafturi, să atragă atenția potențialilor cumpărători și să transmită mesajul brandului.

Când concurezi pe o piață aglomerată, există puține lucruri mai importante decât să fii recunoscut instantaneu. Brandul dvs. trebuie să se simtă potrivit pentru publicul pentru care l-ați creat. Conceperea corectă a designului grafic a ambalajului este cea mai evidentă modalitate de a realiza acest lucru, iar primul pas în această călătorie este alegerea dintre cele 4 tipuri principale de ambalaje.

Când vine vorba de ambalaj, recunoașterea mărcii vine din două componente: tipul de ambalaj pe care îl alegeți și designul grafic pe care îl adăugați pe acest ambalaj. Gândiți-vă: paharele Starbucks sunt recunoscute instantaneu aproape oriunde în lume. Când vezi o cutie albastră Tiffany, știi imediat ce se află înăuntru.

Pe măsură ce vă mapați identitatea mărcii, acordați-vă timp pentru a determina ce tipuri de ambalaje sunt potrivite pentru marca dvs. și dintre aceste tipuri, care este cel mai bun. Aveți întotdeauna opțiunea de a vă comercializa produsul într-o cutie sau o pungă generică, dar atunci când puteți evita să fiți generic, faceți-o. Citiți mai departe pentru a vedea toate tipurile de ambalaje disponibile pentru dvs.

Alegerea tipului potrivit de ambalaj

Nu puteți depozita un lichid într-o cutie de carton (evident). Când stabiliți tipul potrivit de ambalaj pentru produsul dvs., sunt multe de luat în considerare, cum ar fi:

  • Cum este depozitat produsul (în depozitul dvs., pe rafturile magazinelor, în timpul tranzitului și la domiciliul cumpărătorului).
  • Fragilitatea produsului dvs. – trebuie să fie protejat de eventualele lovituri sau căderi?
  • Perioada de valabilitate a produsului dvs. Este un aliment sau o băutură perisabilă care trebuie păstrată proaspătă?
  • Câte produse sunt ambalate împreună. Un recipient de arahide prăjite uscate are nevoie de un ambalaj diferit față de un tort individual.
  • Cât de greu este produsul dvs. – atunci când îl expediați, plătiți în funcție de greutate. Alegerea ambalajelor grele pentru un articol deja greu poate însemna probleme suplimentare pentru expediere.

Există o ierarhie când vine vorba de diferite tipuri de ambalaje:

Ambalaj exterior

Segmentul de ambalaj cel mai durabil, acesta este de obicei format din cutii rezistente care pot proteja (uneori mai multe) produsele împotriva loviturilor și accidentelor.

Ambalaj interior

Ambalajul interior oferă un alt strat pentru a amortiza orice lovituri: imaginați-vă hârtia de țesut din interiorul unei cutii cadou sau folie cu bule care protejează articolele delicate în timpul transportului.

Ambalarea produsului

Ambalajul produsului este, după cum probabil vă puteți imagina, ceea ce rămâne cel mai aproape de produsul individual. Este cutia cu bomboane de ciocolată preferate sau stratul protector pe care îl dezlipiți de pe noul ecran al telefonului. 

Priviți cum alte mărci care oferă același tip de produs își ambalează produsele. Nu trebuie să-ți ambalezi produsul la fel cum fac toți ceilalți, dar este, în general, o idee bună să vezi ce funcționează pentru alte mărci ca a ta, cu unele produse, un singur tip de ambalare are sens. Pentru alții, aveți loc de creativitate și de a submina așteptările, cum ar fi ambalarea unei perechi de mănuși de grădinărit într-un borcan reutilizabil cu șurub sau vânzarea de fasole uscată într-o cutie.

Aruncă o privire la diferitele tipuri de ambalaje disponibile. Multe produse folosesc două sau mai multe tipuri de ambalaje, cum ar fi hârtie și o cutie sau o sticlă și o etichetă imprimată. Luați în considerare modul în care diferite tipuri de ambalaje funcționează împreună și cum pot lucra împreună pentru a vă prezenta produsul unic.

design de ambalaj

Design de ambalaj pentru cutii

Când spunem „cutii”, nu ne referim doar la cutia tradițională de carton pătrată. Ne referim la orice tip de cutie, chiar și la cutii care nu sunt pătrate sau de carton. Cutiile pot fi cele de carton, cutiile metalice, din plastic sau orice material; dacă este un container închis cu pereți rigizi care protejează conținutul de impact, ai o cutie.

Cutiile sunt unul dintre cele mai comune tipuri de ambalaje, deoarece sunt simple și convenabile. Aveți nevoie ca ambalajul dvs. să stea constant pe raft sau pe pământ? Pune-l într-o cutie cu fund plat și colțuri stabilizatoare. Aveți nevoie de ambalaje care să fie ușor de stivuit într-o cutie mai mare sau într-un container de transport? Cutiile sunt simple. Puteți pune aproape orice într-o cutie.

Când vine vorba de design grafic, cutiile pot fi, de asemenea, foarte ușor de proiectat. Aveți suprafețe plate și rigide, perfecte pentru imprimarea logo-urilor și a altor modele.

Îți amintești cum spuneam de cutii că nu trebuie să fie pătrate? O cutie cu formă unică poate fi o modalitate eficientă de a face ambalajul dvs. un punct focal al identității mărcii dvs. Dacă produsul dvs. este vândut pe rafturile magazinelor, acest lucru este uriaș – ambalajul este primul lucru pe care îl văd potențialii cumpărători.

Când proiectați cutii, gândiți-vă la modul în care va fi văzută de fapt cutia de către cumpărător. Prima lor privire va fi una dintre laturile cutiei afișate pe raftul unui magazin sau va fi partea de sus a cutiei atunci când o extrag dintr-o cutie de transport mai mare?

design de ambalaj

Design de eticheta pentru sticle

Sticlele sunt o alegere excelentă atunci când produsul tău este un lichid, o loțiune sau suplimente.

Sticlele au toate formele și dimensiunile și sunt la fel de variate ca și tipurile de lichide stocate în ele. Aveți sticle de plastic de unică folosință pentru lucruri precum suc și apă de izvor și, la capătul opus al spectrului, sticle gravate și în relief care sunt opere de artă în sine. Orice fel de sticlă, de unică folosință sau de colecție, beneficiază de un design grafic atent.

Când proiectați o etichetă pentru o sticlă, gândiți-vă la forma sticlei. În funcție de bugetul și obiectivele brandului, ați putea alege să proiectați sticle cu formă personalizată sau ar putea fi o alegere mai bună să alegeți o sticlă în formă generică. A alege o sticlă în formă clasică cel mai probabil nu vă va răni marca, dar alegerea unei forme personalizate poate crește cu adevărat.

Designul grafic al sticlei tinde să implice mai mult decât crearea unei etichete cu aspect frumos. Dacă mergeți pe calea personalizată, veți dori, de asemenea, să determinați tipul de închidere care funcționează cel mai bine pentru marca dvs.: șurub, un dop sau un swing-top.

design de ambalaj

Design de amabalaj pentru conservă

Dacă produsul tău este un lichid și nu vrei să-l ambalezi într-o sticlă, o conservă este singura ta opțiune. Și chiar dacă produsul tău nu este lichid, o conservă este totuși o opțiune… dar de obicei nu este cea mai bună opțiune.

Când proiectați o conservă, vă confruntați cu o enigmă unică: forma. Indiferent dacă este o cutie înaltă sau una scurtă, un cilindru slab sau o conservă groasă de supă cu gura largă, trebuie să proiectați ținând cont de curbele acelei conserve.

Deși conserva tipică este cilindrică, nu toate conservele sunt. Uneori, conservele sunt plate cu capac de tragere. Proiectarea designului grafic pentru aceste tipuri de cutii este mai asemănătoare cu proiectarea unei cutii decât proiectarea unei cutii cilindrice, deoarece proiectați pentru o etichetă plată.

design de ambalaj

Design de eticheta pentru ambalare în vid

Spre deosebire de alte tipuri de ambalaje, cum ar fi cutiile și pungi, ambalajele sunt aplicate cu mașini și adesea sigilate la căldură sau sigilate în vid în jurul produsului pentru a elimina orice risc de contaminare.

Pentru a înțelege mai bine conceptul de identitate de ambalaj, gândiți-vă la ideea de identitate a mărcii. Identitatea mărcii dvs. este colecția de elemente de design grafic al mărcii, cum ar fi paleta de culori, fonturile, anunțurile tipărite și amprenta digitală. Include, de asemenea, modelele dvs. de ambalare.

Când aduci pe piață un produs grozav, punerea lui într-un ambalaj bun poate fi diferența dintre succesul moderat și a deveni următorul lucru important. Găsiți inspirație pentru designul dvs. de ambalaj în diferitele tipuri de ambalaje pe care le folosesc alte mărci din domeniul dvs. – s-ar putea să vedeți ce funcționează grozav și să integrați asta în branding-ul dvs. sau ați putea vedea o oportunitate uriașă de a reinventa roata și de a vă surprinde cumpărătorii cu inovații în ambalaj care fac produsul dvs. de neuitat.

Amintiți-vă, ambalajul dvs. ar trebui să îmbunătățească experiența cumpărătorilor cu produsul, nu să le fure lumina reflectoarelor. Creați o experiență plăcută de desfacere prin proiectarea design-ului de ambalaj perfect.

Articole de interes:
Solicită ofertă personalizată
Completează formularul de cerere de ofertă și unul dintre membrii echipei noastre te va contacta în cel mai scurt timp posibil pentru a discuta despre nevoile și obiectivele tale