Alegerea culorilor potrivite pentru crearea unui logo vectorial poate evidenția punctele forte ale afacerii dvs. și vă poate ajuta să atrageți clienții potriviți. Și, după cum ați putea ghici, combinația greșită poate avea efectul invers.
Toată lumea a auzit de psihologia culorilor, care ne spune despre cum culorile ne influențează emoțiile și comportamentele. Galbenul este vesel (pentru că soarele este strălucitor și galben), iar verdele este liniștitor (ca și cum să te întinzi în iarbă și să te uiți la frunze este liniștit). Aceleași principii se aplică și în procesul de creare logo vectorial, culorile folosite influențând modul în care este perceput brandul de către public.
Ce înseamnă culorile folosite în crearea unui logo vectorial?
Mai jos vom analiza principalele culori folosite în crearea logourilor vectoriale în ceea ce privește psihologia din spatele alegerii și semnificațiile acestor culori.
Logourile roșii în procesul de creare logo
Roșul este semnul universal de entuziasm, pasiune și furie. Atrage atenția și te face să ieși în evidență din mulțime. Brandul este jucăuș, tineresc sau modern? Alege un design de creare logo vectorial cu roșu. Mai matur, clasic sau serios? Roșu poate să nu fie alegerea perfectă.
Este și o componentă emoțională, atunci când sunt emoționați (fie cu furie, fie cu pasiune), fețele umane devin roșii. Astfel, astăzi asociem acea culoare cu o emoție sporită, inclusiv dragoste, furie și pasiune. Și, deși nu este tocmai o emoție, s-a demonstrat că roșul stimulează pofta de mâncare (de aceea îl vedeți în multe sigle de mâncare și restaurante).
Indiferent dacă este folosit singur sau drept culoare de accent, roșul este o alegere puternică în procesul de creare logo vectorial.
Culoarea portocalie în crearea de logo vectorial
Portocaliul este o culoare revigorantă, jucăușă. Alegeți portocaliu pentru a ieși în evidență din mulțime. Este folosit mai rar decât roșul, dar are un pumn energic. Fiți precaut când utilizați portocaliu în crearea de logo vectorial dacă brandul încearcă să pară luxos sau serios, deoarece portocaliul nu invocă aceste trăsături consumatorilor.
Logourile galbene pentru afaceri
Logourile galbene reflectă prietenia, fericirea plină de soare. Galbenul emană veselie, iar brandul va radia o energie tinerească și accesibilă. Pe de altă parte, majoritatea consumatorilor nu asociază galbenul cu mărcile mature sau de lux, așa că gândiți-vă de două ori în procesul de creare logo vectorial, dacă așa vreți să fie văzută afacerea.
Rezultatul de logo verde
Cercetările arată că verdele nu este legat de multe trăsături de personalitate a mărcii, dar are asocieri culturale puternice. De obicei, verdele reprezintă lumea naturală, motiv pentru care mărcile ecologice, vegane și de wellness natural încorporează adesea verde în crearea de logo vectorial. Dar puteți folosi și verdele pentru aproape orice tip de afacere!
Culoarea albastră în crearea de logo vectorial
Albastrul simbolizează încrederea și maturitatea. Ar trebui să-l folosiți pentru crearea logo vectorial al brandului dacă vreți să fiți luat în serios. Un lucru de reținut, totuși, este că, în calitate de clasic al culorilor, albastrul apare în peste jumătate din toate logourile. Și pentru că albastrul poate evoca și calm (imaginați-vă liniștea apelor liniștite), dacă utilizați albastru pentru creare logo vectorial, va trebui să găsiți o modalitate de a evita estomparea pe fundal!
Siglele negre
Vreți să arătați elegant, modern și luxos? E timpul să optați pentru un logo negru. Mai degrabă vreți să arătați economic și accesibil? Stați departe de această culoare întunecată. Negrul nu este o culoare la fel ca portocaliul și violetul. Negrul, pe de altă parte, este absența luminii. Pentru ceva la fel de vechi precum lumina însăși, negrul încă se simte modern în crearea de logo vectorial. Simplitatea sa este aproape zguduitoare, oferind logourilor complet negre un sentiment de mister și exclusivitate care poate fi valorificat de mărcile de lux.
Alegerea culorii pentru crearea de logo vectorial pentru brand nu este la fel de simplă. Luați în considerare modul în care doriți să fie percepută personalitatea brandului și ce culori vă pot ajuta să le împărtășiți clienților. De asemenea, merită să luați în considerare ceea ce fac concurenții dvs. Puteți beneficia de a fi o companie captivantă și distractivă într-un domeniu mai tradițional. Luați în considerare aceste sfaturi când optați pentru o culoarea în crearea de logo vectorial pentru brandul dvs.