Când creați un logo, cum puteți fi sigur că identitatea la care lucrați va fi un succes în lumea reală? Pentru a vă oferi cea mai bună oportunitate de a reuși, noi dezvăluim cele 4 caracteristici pentru creare logo de succes.
Scopul principal al unui logo este identificarea. Asta înseamnă că un designer ar putea să nu aplice caracteristicile pe care le discutăm în această postare pe blog, dar, dacă logo-ul este folosit în mod consecvent de către companie, oamenii vor putea imediat să identifice marca printr-o singură privire asupra logo-ului.
Asta nu înseamnă că ar trebui să respingi caracteristicile modelelor de logo care au avut succes, înseamnă doar că nu sunt stabilite în „reguli” de piatră.
În afară de faptul că un logo este identificabil, nu există reguli în crearea de logo. Acesta este singurul lucru care contează. Scopul unui logo este să reprezinte perfect brandul în fața unui public, diferențiandu-te în același timp de ceilalți competitori. Când cineva se uită la logo-ul tău, ar trebui să poată determina două lucruri: dacă dorește produsul și dacă vrea să-l cumpere de la compania ta.
Deci, cele 4 caracteristici pentru o creare logo de succes sunt:
- Simplitate
- Diferenţiere
- Relevanţă
- Memorabilitate
Simplitate: De ce ar trebui rezultatul de creare logo să fie simplu?
Dacă ar fi să te uiți la siglele celor mai de succes firme din lume, vei vedea că toate au logo-uri simple. Există câteva excepții, dar majoritatea folosesc doar una sau două culori, precum și forme și linii simple.
De-a lungul anilor, logo-urile au devenit din ce în ce mai simple. Deci, pentru a ne concentra asupra unui punct menționat, un logo complicat face identificarea mai dificilă.
Deoarece identificarea este funcția principală a unui logo, atunci trebuie să luăm acest lucru în serios în crearea de logo. Un logo care este simplu, îți permite să îți amintești rapid și să îl identifici atunci când îl vezi din nou.
Simplu înseamnă că logo-ul conține doar ceea ce este necesar și pentru a face asta, un logo ar trebui să conțină o singură idee. Simplitatea este ceea ce ajută un logo să facă față provocărilor timpului și ceea ce îl face replicabil și ușor de lucrat.
Vrei ca rezultatul din creare logo să fie cât mai clar și vizibil posibil, reflectând în același timp estetica și transmiterea filosofiei și valorilor companiei tale. Privește logo-ul Nike de exemplu – nimic mai mult decât o linie curbată monocromă.
Diferențierea: crearea unui logo ar trebui să identifice un brand de altul
Sunt milioane de branduri pe piață, asta înseamnă că de fiecare dată când mergi la cumpărături, ai sute sau chiar mii de produse diferite care luptă pentru atenția ta. Pentru a separa și identifica o companie de alta, designul în crearea de logo trebuie să fie distinct. Trebuie să fie imediat recunoscut și să nu arate ca nimic altceva în peisajul în care este văzut.
Aceasta înseamnă că, în calitate de designeri, trebuie să înțelegem peisajul competitiv cu care compania va fi comparată. De aceea, cercetarea designului este atât de importantă. Cel mai rău lucru pe care îl poți face este să proiectezi neintenționat o identitate care va fi confundată cu un alt brand concurent.
Oamenii recunosc modelele echilibrate ca fiind frumoase. Un design bine proporționat va atinge un echilibru între diferitele elemente care alcătuiesc crearea de logo. Proporția se referă la greutatea fiecăruia dintre elementele care compun logo-ul tău. Dintr-o perspectivă practică, proporțiile potrivite vă vor face logo-ul întreg și îl vor ajuta să aibă sens.
Logo-urile simetrice sunt echilibrate prin elemente egale ponderate aliniate de fiecare parte a liniei centrale. Pe de altă parte, logo-urile asimetrice pot fi și ele echilibrate, folosind greutăți opuse pentru a crea o compoziție care nu este uniformă, dar are totuși echilibru, acest lucru în creare logo vă poate diferenția pe piață.
Relevanță: crearea unui logo care este adecvat industriei
Tocmai am discutat despre diferențiere și, deși este important să fii diferit, nu vrei să duci lucrurile prea departe până la punctul în care ești prea diferit. Trebuie să te asiguri că logo-ul pe care îl creezi se așează confortabil în câmpul sau nișa în care operează compania.
Există o estetică așteptată pe care toți o vedem în fiecare industrie… crearea unui logo prea diferit de asta ar fi confuz. Deci, în timp ce dorești ca logo-ul să arate diferit, păstrează câteva elemente care rezonează cu industria sau nișa în care activează compania.
De exemplu, la o clinică stomatologică este de așteptat să apară un dinte, dar s-a ajuns în stadiul în care toate clinicile au variații asemănătoare de creare logo.
Memorabilitate: Creați un logo de care oamenii își amintesc
În primul rând, oamenii își amintesc mai repede formele simple. Deci, din nou, acesta este un motiv cheie pentru care un logo ar trebui să fie simplu și să conțină o singură idee, așa cum am discutat.
În al doilea rând, dacă logo-ul este distinct, va ajuta și la memorabilitate. Înțelegerea peisajului competitiv îți permite să realizezi o creare de logo care nu numai că iese în evidență față de concurență, dar va fi și memorabil pentru clienți.
Când vine vorba de memorabilitate, culoarea joacă un rol vital în recunoașterea identității unei companii. Există o mulțime de alte moduri de a crea un logo memorabil. De exemplu, inclusiv ceva puțin neobișnuit, cum ar fi un mix al tipografiei sau modul în care utilizezi spațiul negativ.
Gândește-te la toate logo-urile de neuitat ascunse în memoria ta: Starbucks, Pepsi și Apple sunt în fruntea listei. Poate ne amintim de ele pentru că le vedem non-stop, dar poate și pentru că sunt originale și de neuitat. Logo-urile de succes ies în evidență din mulțime prin faptul că sunt diferite, originale și memorabile. Logo-ul tău trebuie să atragă o primă privire pe care oamenii și-o vor aminti și apoi să-și exprime încrederea și fiabilitatea prin interacțiuni repetate.
Există soluții potențiale nesfârșite și aceasta este partea distractivă în creare logo.
Acestea sunt doar câteva caracteristici ale creării de logo de succes pe care ar trebui să le știți. Într-o lume aglomerată de companii, este bine să ieși în evidență în ochii consumatorilor, iar un mod de a face acest lucru este prin crearea unui logo memorabil și distinctiv.
Logo-ul tău reflectă vocea și chipul companiei tale. Poartă multă responsabilitate în numele tău și, prin urmare, ai multă responsabilitate să apelați la un serviciu de creare logo cât mai profesional.